Ring kundtjänst på (+46) 75191891


Öppettider för telefonen är

Måndag - Torsdag 10.00-16
Fredag 10.00-15.00
Eller maila oss på: info@avezu.se

Kom ihåg att alltid ha ditt ordernummer redo när du kontaktar oss.

Allmänt


Företaget

Avezu.se ägs och drivs av Perfect hair extensions, Daddelkrattet 6.2.4, 6705 Esbjerg, Danmark
Tel. (+46) 75191891
E-post. info@avezu.se


Reservationer

Avezu.se reserverar sig för eventuell slutförsäljning av varor/produkter och eventuella bild- eller skrivfel på webbsidan. Exempel på detta kan vara felaktig information av produktbeskrivningar eller tekniska specifikationer, felaktiga priser (valutaförändringar, extrapriser och liknande) och felaktig information om lagerantal. Avezu.see behåller rätten att korrigera och rätta eventuella fel och uppdatera information när som helst.


Jag har andra frågor?

Kontakta oss på info@avezu.se eller ring oss på (+46) 75191891 så hjälper vi dig!


Beställning

Handla på Avezu.se

När du hittat varan du önskar köpa, lägg varan i varukorgen genom att trycka på "Lägg i varukorg". Därefter kan du fortsätta shoppa produkter på hemsidan på samma sätt, eller om du är nöjd med de produkter du har i varukorgen trycker du på knappen "Till kassan". Och därefter genomför du beställningen enligt instruktionerna. Du kommer sedan få en orderbekräftelse till den e-postadress du angivit.

Du blir inte automatiskt registrerad kund när du beställer hos oss.


Betalningsalternativ

Vi har trygga betalningar med SSL via ePay betalningslösning.

Du kan betala via:

  • Kortbetalning: Visa, Visa-Electron, Mastercard, Mastercard-debit
  • Faktura: Klarna


Lägga till produkt i beställning

Vi har tyvärr inte möjlighet att lägga till produkter i en redan lagd order.


Ändra en beställning
Vi har inte möjlighet att göra ändringar i en redan lagd order. Vi ber dig därför dubbelkolla din beställning innan du lägger ordern.


Annullera en beställning

Om du gjort en beställning du vill annullera kan du kontakta vår kundservice (se kontaktuppgifter i botten av sidan). Om ordern har börjat packas och/eller är skickad, har vi inte möjlighet att annullera ordern.


Säker betalning

Vi har säkra betalningar med SSL via ePay betalningslösning.

Leverans och frakt


Vad kostar frakten?

Fraktkostnaden ligger på 89,03 sek  


Spåra min order

Du kan spåra din order genom att gå in på vår Track n Trace där du söker på ditt ordernummer. Så fort ordern lämnar vårt lager presenteras transporten där.


Vart kommer mitt paket?

Vi skickar beställningar som spårbara paket som därför inte kommer hem i brevlådan utan kommer till närmsta ombud. Du kan själv välja leveransmetod mellan Postens MyPack./GLS PrivPak 


Jag har inte fått avi för att hämta mitt paket

Det är upp till leverantören att skicka avi:er och information om att paketet har mottagits av ombud. Har du inte fått en avi ska du kontakta leverantören eller ombudet som tagit emot ditt paket.


När levereras min beställning?

Våra leveranstider är 1-4 arbetsdagar

Avezu.se tar inte ansvar för eventuella förseningar, fel i leveranser eller andra orsaker som Avezu.se inte kan rå för. Exempel på dessa kan vara krig, eldsvådor, tekniska problem, situationer som orsakats av väderförändringar, allmänna arbetskonflikter, fel i datasystem/telesystem/elsystem.

Ångerrätt och Returrätt


Returrätt

Som kund har du 21 dagars full returrätt, räknat från den dag att du mottar din order.


Villkor för ångerrätt och returrätt

Om du ångrar ett köp ska returnerad vara/produkt vara i samma skick som du mottog den med obruten försegling.


OBS!
 Löshår, plattänger och andra elektroniska redskap mottas inte i retur om de har använts.

När varan är returnerad och godkänd för ångerrätt, återbetalas beloppet till ditt konto inom ett par dagar.

Om du fått fri frakt när din beställning gjordes och din beställning inte uppfyller kraven för fri frakt efter retur av varan/varorna dras beloppet av för eventuell frakt när vi återbetalar belopp för returnerad vara.


Frakt för returer

Vid returer står du själv för fraktkostnaden.

Avezu.se tar inte ansvar för en returnerad vara som försvunnit eller gått förlorad under transport på grund av orsaker Avezu.se inte kan styra över. Vi rekommenderar därför att du skickar ett spårbart returpaket. Instruktioner för returer När du vill returnera en hel beställning eller delar av din beställning, ska du skriva ut detta formuläret, fylla i det och lägga det med i paketet där du beskriver varför du returnerar varan/varorna samt vilket ordernummer för vilken returen gäller. 


Returer skickas till:

Avezu.com
Daddelkrattet 6.2.4
6705 Esbjerg Ø
Denmark

Obs! Returer måste skickas direkt till oss! Vi måste ta emot paketet fysiskt av leverantören på vår adress. Vi tar inte emot paket som skickats mot postförskott eller paket som skickats till ombud.

Om en retur skickas till oss på rätt sätt, kommer vi efter att ha mottagit paketet, därefter att registrera returen och går vidare med ärendet enligt överenskommelsen. Observera att det kan ta upp till ca. 2 veckor (beroende på arbetsbelastning) från att vi mottar returen tills att vi registrerar den.


Reklamationsrätt

Kontakta kundservice om:

  • Du mottagit fel produkt
  • Det saknas en produkt i din beställning
  • En produkt är defekt vid leverans
  • Tidigare köpt en vara som nu är defekt

Maila oss en beskrivning av felen/felet du upplever, samt bifoga detaljerade bilder på produkten/varan på det som är orsaken till din önskade reklamation. Se kontaktuppgifter i botten av hemsidan.


Konsumentköplagen

Reklamationsrätten för dig som kund omfattas av konsumentköplagen. I det fall det finns ett "bäst-före-datum" på förpackningen av varan/produkten sträcker sig inte reklamationsrätten över detta datum.

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Reklamationsrätten täcker inte fel, skador eller slitage som direkt eller indirekt uppstått till följd av felaktigt bruk, dåligt underhåll, våld eller obehörigt ingripande. Reklamation av fel och problem som upptäcks vid normal kontroll av varan ska meddelas till Avezu.se inom rimlig tid.

Varan kan därefter reklameras för reparation, byte eller efter avtal eventuellt krediteras, alternativt skickas tillbaka till dig om fel på produkten/varan inte kan hittas. Kostnader i förbindelse med reklamation såsom returkostnader betalas av Avezu.se, om reklamation av produkt/vara sker inom 3 månader från att du mottagit varan/produkten. Reklamerar du din vara/produkt inom 3 månader från att du mottagit varan/produkten, kontakta kundservice innan du skickar reklamationen.


Instruktioner för reklamation

För att din reklamation ska gå så snabbt och smidigt som möjligt ska du skriva ut detta formuläret, samt beskriva problemen du upplever med produkten/varan. Beskriv hur du vill göra med ärendet, dvs. vill du ha pengarna tillbaka eller vill du att vi skickar en ny produkt/vara om reklamationen godkänns. Skriv också dina kontaktuppgifter och vilket ordernummer reklamationen gäller.

Lägg lappen i paketet tillsammans med produkten.


Reklamerade varor/produkter skickas till:

Avezu.com
Daddelkrattet 6.2.4
6705 Esbjerg Ø
Danmark

Obs! Reklamationer måste skickas direkt till oss. Vi måste ta emot paketet fysiskt av leverantören på vår adress. Vi tar inte emot paket som skickas mot postförskott eller paket som skickats till ombud.

När vi mottagit varan/produkten och utvärderat ärendet kontaktar vi dig. Observera att det kan ta upp till ca. 2 veckor från att vi mottar reklamationen tills att vi utvärderar ärendet (beroende på arbetsbelastning).

Priser och rabatter


Prisangivningar

Alla nedsatta priser är i förhållande till rekommenderat cirkapris. Alla priser är beräknade inklusive moms. Alla priser är omvandlade från Danske kroner till Svenska kronor och presenteras som SEK.


Användning av rabattkoder

Du måste vara inloggad för att använda rabattkoder. Efterregistrering av rabattkoder på ordrar som redan är lagda är inte möjligt.


Rabattkoder från rabatt-webbsidor

Rabattkoder som hittas på andra hemsidor är inte alltid aktuella och vi reserverar oss för evt. rabattkoder som skrivs på sådana webbsidor. De rabattkoder som gäller är de som presenteras och kommer från oss under den kampanjperiod som presenteras.

Erbjudanden och kampanjer


Varan/produkten jag köpte är nu billigare – betalar ni tillbaka mellanskillnaden?

Nej, erbjudanden med sänkta priser gäller under en begränsad tid och ändras en varas/produkts pris efter kampanjens/erbjudandets slut betalar vi inte mellanskillnaden tillbaka.
Som kund accepterar du priset på produkten då du godkänner och genomför en beställning. Priset som gäller är det vid köptillfället.

Erbjudanden gäller under begränsade perioder eller så länge lagret räcker. Vi reserverar oss för utsålda produkter, eventuella tryckfel, moms- och avgiftsändringar, leveransförseningar samt leveransfel.

Nyhetsbrev


Hur anmäler jag mig till nyhetsbrevet?

Du kan få din e-mailadress registrerad på Avezu.se's nyhetsbrevslista så att du fortlöpande kan få information om nyheter och annan härlig läsning från Avezu.se. Du kan när som helst anmäla/avanmäla dig från listan.

Vill du få NiceBeauty.se’s nyhetsbrev? Klicka här - Anmäl mig till nyhetsbrevet 


Hur avanmäler jag mig från nyhetsbrevet?

Vill du avanmäla dig från nyhetsbrevet finns en länk i botten av nyhetsbrevet där du kan klicka på "Avanmäl dig från detta nyhetsbrev".

Kunduppgifter och kundkonto


Allmänt om kunduppgifter

Vi följer PUL (personuppgiftslagen) med hänsyn till förfrågan om registrerade upplysningar.

Vi säljer inte kunduppgifter till tredje part. All information bevaras på en säker plats och är endast tillgängliga för Avezu.se's medarbetare.

Vid beställningar ber vi om namn, adress, telefonnummer och e-mailadress. Informationen används endast till behandling av din beställning. Informationen överförs och lagras elektroniskt och okrypterat, och sparas i upp till 5 år. Köpavtalet lagras inte hos Avezu.se så att du vid senare tillfälle kan logga in och hämta det, men du kan begära det från oss.

Vid elektronisk betalning används en säker krypterad metod via Webshopsystemet som är godkänt av PBS/NETS.

Vid beställningar efterfrågar vi:
Namn
Postadress
E-postadress
Mobiltelefonnummer

När du genomför en beställning blir du inte automatiskt registrerad kund hos oss.

Vid beställning registreras IP-adressen från vilken beställningen görs. Normalt sett har det ingen funktion, men kan komma att användas vid eventuell polisutredning eller rättsliga sammanhang.


Kundkonto

När du är registrerad kund och loggar in med ditt konto vid beställning får du förmåner som möjligheten att spara flera leveransadresser, och på ett snabbare sätt göra din beställning. Du kan också se status på alla dina ordrar, använda rabattkoder och få en bredare och bättre överblick över alla dina beställningar hos oss.

Att vara registrerad kund hos oss är kostnadsfritt.


Avsluta mitt kundkonto

Vill du avsluta ditt kundkonto, kontakta kundservice så får du hjälp.

Cookies


Använder Ni cookies?

Vi använder oss av cookies. En cookie är en betäckning på en fil som sparas på din dator. Denna fil gör det möjligt för hemsidan att komma ihåg vad du t.ex. lägger i varukorgen och gör det möjligt för systemet att komma ihåg adressupplysningar vid nästa besök. Detta är en nödvändighet för att kunna shoppa hos oss.


Radera cookies

Om du vill radera cookies-informationen görs det under Inställningar i din webbläsare.

Reklamationsret: 

AVEZU garantera att produkterna du beställer inte är skadade vid leverans. När du köper från AVEZU har du 24 månaders garanti. Det innebär att du antingen kan få en återbetalning eller minskning i pris, beroende på den specifika situationen. Detta fastställer att klagomålet är berättigat, och som inte orsakas av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende. Det måste ges inom en rimlig tid efter att du upptäckt felet.


Om ett klagomål inom två månader, kommer klagomålet alltid att vara i tid. Vänligen kontakta kundtjänst och få godkänt din ansökan. Vi skickar dig returportot till ditt påstående. Kom ihåg att bifoga en retursedel så att vi kan skicka en felfri produkt utan kostnad eller återbetala din totala fordringar inkl. fraktkostnader. Observera att vi inte accepterar paket som skickas med Post förskott


AVEZU 
Daddelkrattet 6 .2. 4
6705 Esbjerg Ø
Denmark

Tel: (+45) 7519 1891